Program Amaçları, Çıktıları ve Matrisler
- Program Amaçları
- Program Çıktıları
- Disipline Özgü Çıktılar
- Program Çıktıları ve TYYÇ Matrisi
- Program Amaçları ve Program Çıktıları Matrisi
- Program Amaçları ve Disipline Özgü Çıktıları Matrisi
- Program Çıktıları ve Disipline Özgü Çıktılar Matrisi
- Program Çıktıları ve İAA Çıktıları Matrisi
- Disipline Özgü Çıktılar ve İAA Disipline Özgü Çıktılar Matrisi
Program Amaçları
1. İlahiyat disiplinlerinin temel kaynak ve kavramları, usul ve esaslarına hâkim,
2. Edindiği kuramsal birikimi uygun araç ve yöntemlerle uygulamaya aktarabilen,
3. Alanı ilgilendiren problemleri bilimsel bir zeminde ve disiplinler arası bir yaklaşımla ele almayı sağlayacak analitik, çok yönlü ve eleştirel düşünme becerisine sahip,
4. İlahiyat alanının temel kaynak ve araştırma metinlerini anlayabilecek ve başka ülkelerdeki meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki dil (Arapça ve İngilizce) yetkinliğine sahip,
5. Bilişim teknolojilerinden faydalanan, bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilen ve çeşitli iletişim vasıtalarıyla bilgi ve becerilerini paylaşabilen, yaşam boyu öğrenme anlayışıyla hareket eden,
6. Dinî ve ahlâkî ilkelere bağlı, evrensel değerleri özümsemiş, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkan, çevresine duyarlı ve rol model olduğunun bilincinde olan
bireyler yetiştirilmesi.
Program Çıktıları
1. Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
2. Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında kullanır.
3. Mesleki uygulama alanlarını bilerek tanır.
4. İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır.
5. Klasik ve güncel dini meseleleri tespit eder, yorumlar ve alana ait edindiği bilgileri kullanarak kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer, uygular, sonuçlarını değerlendirir.
6. Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7. Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir.
8. Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
9. Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır, aldığı ilahiyat eğitimi doğrultusunda topluma örnek olacak davranışlar sergiler.
10. Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.
11. Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumu ilgilendiren güncel gelişmelerden haberdardır.
12. İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar.
Disipline Özgü Çıktılar
1. Kur’an-ı Kerim bilgisine, doğru tilavet becerisine ve yeterli ezbere sahip olma
2. Arapça temel kaynakları okuma ve anlama yetkinliğine sahip olma
3. İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrama ve bu esasların dayandığı temelleri bilme
4. Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan bir yaklaşıma sahip olma
5. Bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahip olma
6. Farklı dini yaklaşımları zaman ve mekânı göz önünde bulundurarak doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahip olma
7. Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirebilme yetkinliğine sahip olma
8. Farklı düşünce ve yorumlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahip olma
9. Tutum ve değerlendirmelerinde ilke ve değerleri üstün tutma anlayışına ve bunlar ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahip olma
10. Dinin temel kaynakları ve bilimsel verilere dayalı din eğitimi ve din hizmetleri verme, dini danışmanlık ve rehberlik yapma bilgi ve becerisine sahip olma
11. Toplumun inanç, ibadet, ahlak, örf ve adetlerini İslam’ın temel kaynakları ışığında yorumlama ve uygun araçları kullanarak toplumu aydınlatma yetkinliğine sahip olma
12. İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahip olma
13. İnsanı; varlık, düşünce, tutum ve davranışları açısından tanıma ve dini perspektiften anlama becerisine sahip olma
PROGRAM ÇIKTILARI VE TYYÇ MATRİSİ
1 En Düşük – 5 En Yüksek
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlikleri Beşeri Bilimler Temel Alanı (22) Eğitim ve Öğretim Alanı: 221-Din 6. Düzey (Lisans Eğitimi) Akademik Ağırlıklı Yeterlilikleri | İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Program Çıktıları (Program Çıktıları aşağıda liste halinde yer almaktadır) | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
BİLGİ | 1. Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
BECERİLER | 1. Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
| 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
2. Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. |
|
| 3 |
| 4 |
|
|
|
|
|
|
| ||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1. Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
|
|
2. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. |
|
|
|
|
| 3 |
|
|
|
|
|
| ||
3. Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
Öğrenme Yetkinliği | 1. Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
| 4 |
|
|
|
|
|
|
| |
2. Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
3. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
| ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1. Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 3 | 3 |
| |
2. Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. |
|
|
|
| 3 |
|
|
|
|
|
| 3 | ||
3. Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 3 |
| ||
4. Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). |
|
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| ||
5. Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | |||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1. Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 4 | ||||||||||||
2. Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 5 | |||||||||||||
3. Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | |||||||||||||
4. Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 5 | |||||||||||||
5. Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Program Çıktıları
1. Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
2. Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında kullanır.
3. Mesleki uygulama alanlarını bilerek tanır.
4. İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır.
5. Klasik ve güncel dini meseleleri tespit eder, yorumlar ve alana ait edindiği bilgileri kullanarak kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer, uygular, sonuçlarını değerlendirir.
6. Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7. Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir.
8. Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
9. Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır, aldığı ilahiyat eğitimi doğrultusunda topluma örnek olacak davranışlar sergiler.
10. Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.
11. Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumu ilgilendiren güncel gelişmelerden haberdardır.
12. İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar.
PROGRAM AMAÇLARI VE PROGRAM ÇIKTILARI MATRİSİ
1 En Düşük – 5 En Yüksek | PROGRAM AMAÇLARI | |||||
PROGRAM ÇIKTILARI | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1.Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 | 5 |
| 3 |
|
|
2. Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında kullanır. |
| 5 | 2 |
| 3 |
|
3. Mesleki uygulama alanlarını bilerek tanır. |
| 5 |
|
| 2 |
|
4. İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir, bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır. |
| 4 |
|
| 5 |
|
5. Klasik ve güncel dini meseleleri tespit eder, yorumlar ve alana ait edindiği bilgileri kullanarak kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer, uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 5 | 4 | 5 |
|
|
|
6. Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
| 3 |
| 5 |
|
7. Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir. | 2 |
|
| 5 | 2 |
|
8. Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
| 3 |
|
| 5 |
|
9. Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır, aldığı ilahiyat eğitimi doğrultusunda topluma örnek olacak davranışlar sergiler. |
| 2 |
|
| 3 | 5 |
10. Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 3 |
|
|
|
| 5 |
11. Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumu ilgilendiren güncel gelişmelerden haberdardır. |
|
| 3 |
|
| 5 |
12. İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar. | 2 |
| 5 |
|
|
|
Program Amaçları
1. İlahiyat disiplinlerinin temel kaynak ve kavramları, usul ve esaslarına hâkim,
2. Edindiği kuramsal birikimi uygun araç ve yöntemlerle uygulamaya aktarabilen,
3. Alanı ilgilendiren problemleri bilimsel bir zeminde ve disiplinler arası bir yaklaşımla ele almayı sağlayacak analitik, çok yönlü ve eleştirel düşünme becerisine sahip,
4. İlahiyat alanının temel kaynak ve araştırma metinlerini anlayabilecek ve başka ülkelerdeki meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki dil (Arapça ve İngilizce) yetkinliğine sahip,
5. Bilişim teknolojilerinden faydalanan, bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilen ve çeşitli iletişim vasıtalarıyla bilgi ve becerilerini paylaşabilen, yaşam boyu öğrenme anlayışıyla hareket eden,
6. Dinî ve ahlâkî ilkelere bağlı, evrensel değerleri özümsemiş, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkan, çevresine duyarlı ve rol model olduğunun bilincinde olan
PROGRAM AMAÇLARI VE DİSİPLİNE ÖZGÜ ÇIKTILARI MATRİSİ
1 En Düşük – 5 En Yüksek | PROGRAM AMAÇLARI | |||||
DİSİPLİNE ÖZGÜ ÇIKTILAR | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. Kur’an-ı Kerim bilgisine, doğru tilavet becerisine ve yeterli ezbere sahip olma | 5 | 5 |
| 4 |
|
|
2. Arapça temel kaynakları okuma ve anlama yetkinliğine sahip olma | 3 |
|
| 5 |
|
|
3. İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrama ve bu esasların dayandığı temelleri bilme | 5 |
|
|
|
|
|
4. Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan bir yaklaşıma sahip olma | 4 |
|
|
|
|
|
5. Bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahip olma | 4 |
| 5 |
|
|
|
6. Farklı dini yaklaşımları zaman ve mekânı göz önünde bulundurarak doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahip olma | 4 |
| 3 |
|
| 3 |
7. Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
| 3 |
|
|
| 5 |
8. Farklı düşünce ve yorumlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahip olma |
| 2 | 3 |
|
| 5 |
9. Tutum ve değerlendirmelerinde ilke ve değerleri üstün tutma anlayışına ve bunlar ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahip olma |
| 4 | 3 |
| 5 | 5 |
10. Dinin temel kaynakları ve bilimsel verilere dayalı din eğitimi ve din hizmetleri verme, dini danışmanlık ve rehberlik yapma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 5 |
|
|
| 4 |
11. Toplumun inanç, ibadet, ahlak, örf ve adetlerini İslam’ın temel kaynakları ışığında yorumlama ve uygun araçları kullanarak toplumu aydınlatma yetkinliğine sahip olma |
| 5 |
|
| 4 | 5 |
12. İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahip olma | 4 |
|
| 3 |
|
|
13. İnsanı; varlık, düşünce, tutum ve davranışları açısından tanıma ve dini perspektiften anlama becerisine sahip olma | 4 |
| 3 |
|
| 4 |
Program Amaçları
1. İlahiyat disiplinlerinin temel kaynak ve kavramları, usul ve esaslarına hâkim,
2. Edindiği kuramsal birikimi uygun araç ve yöntemlerle uygulamaya aktarabilen,
3. Alanı ilgilendiren problemleri bilimsel bir zeminde ve disiplinler arası bir yaklaşımla ele almayı sağlayacak analitik, çok yönlü ve eleştirel düşünme becerisine sahip,
4. İlahiyat alanının temel kaynak ve araştırma metinlerini anlayabilecek ve başka ülkelerdeki meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki dil (Arapça ve İngilizce) yetkinliğine sahip,
5. Bilişim teknolojilerinden faydalanan, bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilen ve çeşitli iletişim vasıtalarıyla bilgi ve becerilerini paylaşabilen, yaşam boyu öğrenme anlayışıyla hareket eden,
6. Dinî ve ahlâkî ilkelere bağlı, evrensel değerleri özümsemiş, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkan, çevresine duyarlı ve rol model olduğunun bilincinde olan
bireyler yetiştirilmesi.
PROGRAM ÇIKTILARI VE DİSİPLİNE ÖZGÜ ÇIKTILAR MATRİSİ
İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Program Çıktıları
1. Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
2. Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında kullanır.
3. Mesleki uygulama alanlarını bilerek tanır.
4. İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır.
5. Klasik ve güncel dini meseleleri tespit eder, yorumlar ve alana ait edindiği bilgileri kullanarak kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer, uygular, sonuçlarını değerlendirir.
6. Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7. Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir.
8. Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
9. Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır, aldığı ilahiyat eğitimi doğrultusunda topluma örnek olacak davranışlar sergiler.
10. Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.
11. Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumu ilgilendiren güncel gelişmelerden haberdardır.
12. İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar.
PROGRAM ÇIKTILARI VE İAA ÇIKTILARI MATRİSİ
İAA Çıktıları
1. İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
2. İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır.
3. Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
4. Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
5. Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir.
6. Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
7. Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle bilimsel ve ahlaki değerlere uygun olarak kullanır.
8. Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.
9. Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10. İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar.
(Bkz: https://iaa.org.tr/wp-content/uploads/2020/10/iaa_lisans_olcutler.pdf)
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px 'Helvetica Neue'}
p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px}
p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: center; font: 13.0px 'Helvetica Neue'}
p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 13.0px 'Helvetica Neue'}
table.t1 {border-collapse: collapse}
td.td1 {border-style: solid; border-width: 1.0px 1.0px 1.0px 1.0px; border-color: #9a9a9a #9a9a9a #9a9a9a #9a9a9a; padding: 1.0px 5.0px 1.0px 5.0px}
DİSİPLİNE ÖZGÜ ÇIKTILAR VE İAA DİSİPLİNE ÖZGÜ ÇIKTILAR MATRİSİ
İAA Disipline Özgü Çıktılar
1.Kur’an-ı Kerim bilgisine, doğru tilavet becerisine ve yeterli ezbere sahip olma
2.Arapça temel kaynakları okuma ve anlama yetkinliğine sahip olma
3. İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrama ve bu esasların dayandığı temelleri bilme
4. Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan bir yaklaşıma sahip olma
5. Bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahip olma
6. Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahip olma
7. Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirebilme yetkinliğine sahip olma
8. Farklı düşünce ve yorumlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahip olma
9. Kişi ve kurumlar yerine ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahip olma
10. Dinin temel kaynakları ve bilimsel verilere dayalı din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahip olma
11. Toplumun inanç, ibadet, ahlak, örf ve adetlerini İslam’ın temel kaynakları ışığında yorumlama ve toplumu aydınlatma yetkinliğine sahip olma
12. Dini danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahip olma
13. Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahip olma
14. İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahip olma